Wednesday, November 16, 2016

IMPIAN 2

Assalamualaikum. ❤



Korang pernah tak kadang kadang rasa macam nak berubah ? nak ubah jadi lagi baik ? mesti pernah kan. sama lah macam saya. kalau dulu masa zaman sekolah menengah, saya dididik dari sekolah dengan memakai tudung labuh. itu pun arahan dan saya memang sekolah agama. tapii makin lama saya jadi makin seronok sendiri, makin ikhlas sendiri. betul lah. teruslah berbuat kebaikan walau dalam keadaan terpaksa. lama kelamaan terpaksa itu yg akan buat kita ikhlas sendiri. seronok ! yaa sungguh ! perasaan tu rasa sangat best !



Alhamdulillah, lepas habis sekolah saya belajar untuk istqamah. ustaz cakap bukan senang nak jadi baik. Allah tahu buakn senang nak jadi baik. sebabb bila nak jadi baik lah dugaan lagi banyak datang. nak dengan taknak je kita kena tahan dan hadap. iblis mana suka kita jadi baik. dia kalau boleh nak kita jadi sama macam dia. satu geng dengan dia. kat sini lah berjalan nya peranan hati dan iman kita. kena selalu doa moga dikuatkan Iman dan dikuatkan Hati. Allah tahu semuanya.



Alhamdulillah, walaupun saya memang bukan datang dari keluarga yg kuat ilmu agamanya. tapi saya tak jadikan tu sebagai alasan. sebab berpakaian mengikut syariat tu adalah perintah Allah. mengaku jugk, kadang kadang selalu je terbabas. tengok orang bergaya sikit, dan kadang kadang pun tudung ter jadi pendek. tapii cepat cepat istighfar dan balik semula. susah kan ? pucuk pangkal balik pada hati kita. 



habis sekolah, masuk kolej dan alhamdulillah sekali lagi saya terjaga dengan persekitaran yg sangat menjaga dari ssegi semua aspek. pakaian, adab, majlis majlis ilmu. yaa saya seronok sangat ! dapat belajar kuatkan lagi hati nak terus bertudung labuh. bila kita dikelilingi kawan kawan yang baik, kita pun akan jadi baik. trust me ! kita adalah sapa kawan kawan kita.



habis kolej saya dah keluar dari suasana yang sangat sayang. yang saya saaangat takut kalau saya hilang. sekarang dah kerja. bila kerja dah berdepan dengan dunia luar. sangat faham macam mana ujian nya kan ? kat sini laaagi lah kita kena kuat ! sangat perlu ! saya selalu rindu kawan kawan yang selalu tarbiyah saya. yang selalu mengingatkan saya. saya selalu cari inisiatif sendiri untuk jaga iman dan hati.


satu perkara yg berlaku pada diri saya sekarang, saya saaangat jatuh cinta tengok sesiapa saja yg berpurdah atau berniqab. saya respect golongan sebegini. bukan senang senang tau. golongan begini saya label mereka ada hati yg cuuukup kuat. dunia sekarang tak macam dulu. nilai iman senipis bawang. sangat mudah rapuh.


dalam diam saya ada admirer sorang hamba Allah ni. suka tengok dia berniqab. padahal dia dulu adalah seorang yang free hair. dan mula mengambil keputusan utk berhijab, lepas nikah terus berniqab. MasyaAllah. really inspired. ada jugak saya tanam niat utk berniqab. tapiiii bukan semudah itu. sedangkan nak berubah jadi baik pun bermacam dugaan kena hadap. inikan tiba tiba terus nak berniqab. sendiri tahu sangat susah. melainkan kalau saya memang dilahirkan dalam family yg jenis faham soal ni semua.


doakan saya moga terus dikuatkan hati dan iman. dan dapat capai niat murni yg jauh di sudut hati ni. Amiinn.



terima kasih sudi baca 😍😍😍
Share this PostPin ThisEmail This


0 comments:

Post a Comment