Tuesday, November 15, 2016

BREAKFAST SAYA

Assalamualaikum. ❤



Semalam follow ayah ibu beli barang dapur kat family store. Amek kesempatan sikit. Sikit je. Beli susu dutch lady perisa baru "Cocunut Delight". Hehe. Nak try menu baru. Maka angkut la saya se bundle susu kotak hat kecik tu je. Ngee ~



ada 6 kotak je



Buat stok untuk 6 hari je. Dah habis nanti saya beli lah lagi. Hihi. Daann pagi tadi bermula lah new mission. Nak bancuh ESP shake bersama dutch lady coconut.



bahan bahannya (acah sangat) 




1) ESP
2) SEKOTAK SUSU DUTCH LADY (COCONUT DELIGHT)
3) AIR PUTIH FROM WATER PITCHER


 
Senang je. Budak tadika pun tahu buat. Haha.







Masukkan la satu atau dua atau tiga sudu ESP dalam shake tumbler yg comel tu. Ikut suka awak la ye. Saya cukup satu scoop saja. Hehe.









Lepastu amek la sekotak susu dutch lady tadi dan masukkan sampai habis. Okay ngam ! 








Dann masukkan air. Jangan air panas ya. Nanti hilang terus khasiat protein ESP. Rugi je. Saya guna air dari Shaklee Water Pitcher. Sebabnya dia bersifat alkali. InsyaAllah dapat meneutralkan keasidan dalam badan kita.









Ni lah dia sebotol ESP + Coconut delight bersedia untuk di shake shake dan boleh terus minum. Fuhhh ~~ Sedap gila. Pekattt. Best gilaaa.








Ringkasan cara cara pembikinan nya. Senang je kan. Hehe. Boleh lah cuba nanti. Sangat sedap ! Tak tipu. Kena tahu ya kepentingan protein untuk badan kita. Dan untuk saya semestinya untuk memberi tenaga yang berpanjangan. Bila dah kenyang sarapan, lunch dah kurang rasa nak makan. Alhamdulillah. Salah satu proses untuk diet jugak kan ?



Antara lain manfaat ESP yang korang perlu tahu ialah :



1) Merangsang semula pembentukan kulit dan otot
2) Membantu mengurangkan kedutan dan agen anti penuaan
3) Membaiki masalah keguguran rambut
4) Mmpercepatkan pengeluaran susu bagi ibu hamil
5) Mmbuat kulit jadi gebu, licin dan cerah
6) Awet muda
7) Menganjalkan payudara
8) Mengatasi kulit kering
9) Membantu merendahkan paras kolestrol
10) Mencegah sakit jantung.



Kat mana nak dapatkan ESP Shaklee ni? Boleh dapatkan dari saya. Boleh pm dan whatssap saya. InsyaAllah the best consultation you will get from me. Hehe 



Terima kasih sudi baca 😍
Share this PostPin ThisEmail This


0 comments:

Post a Comment