Tuesday, November 15, 2016

DOLU DOLU (DULU DULU)

Assalamualaikum . ❤



Bila kau dah esaited nak buat entry. Data pun macam tak beghape ikhlas nak laju. Lantak lah haku nak jugak. Ce teka bila masanya saya update ni. Lepas balik kerja, sampai je rumah terus zap zup zap. Ngeh ngeh. Tadi lepas solat asar, belek belek muke kat cermin. Tahu ke tak belek tu hape. Belek belek la. Tengok tengok. Usha usha. Ter stop pada bekas yg dh sekian lama bertapa kt muka ni. Bekas dulu kena chicken chop. Eh salah. Chicken pox laa.



Sejarah 12 tahun lepas. Sekarang saya dah 24. Maknanya masa darjah 6 dulu lee. Lambat nau nak tunggu hampa teka. Lama jugak weyh kena tu. Very the sengsara.  Sob sob. Masa tengah type ni kepala saya gagah mengimbau.




Saya kena masa tu teruk jugak. Lepastu orang tua tua cakap, tak boleh keluar rumah. Pantang. Kadang petua org tua ni ada betulnya. Mesti ada sebab kenapa diorang larang. Tapiii masa tu urgent weyh. Kena keluar jugak. Dan dan la masa tu sampainya tarikh besday saya. Maksudnya kena pergi buat ic. Dengan bangganya, eh mana bangga. Malu dengan bengkak bengkak muka dah macam kes dera rumahtangga. (sorry tu contoh saje. Kita belum nikah lagi) kihkih




Pergi lah daku buat ic tapiiii tanya dulu pada officer tu . Ni kalau tangkap gambau, nampak tak hat yg kena tumbuk ni. Okay tu ayat tipu. Nampak tak yg chicken pox ni. Hmm dijawabnya, tak boleh ni. Teruk sangat. Memang nampak kalao dalam gambau. Huishh jangan buat pasal. Jangan rosakkan fotoku dalam ic nnti. Kah !



Dan saya dengan ibu dengan ayah pun balik lah. Tak tercapai hasrat buat ic pada masa tarikh lahirku. Lepastu pegi makan kat kedai . Dan dan la ada makcik ni nak bertegur sapa pulak. Eh ber ni bertegur hat kat muka ni haa. Aihh la macik . Benda ni pun tak bole ditegur. Okay yg tu saya tak igt apa yg macik tu cakap. Yg saya igt lepas je dah kena tegur tu malamnya saya mimpi ada keling keling dok beratur pepanjang sambil campak bunga kat saya. Masa tengah baring. Mak aiih. Seram weyh. Esoknya pulak saya demam. Saya cite kat ibu pasal mimpi saya. Ibu cakap chicken pox ni memang asal dari badi india. Ah sudah. Lagi meremang bulu romaa. Huwaaa. Scary.




Hampir dua minggu jugak kena. Lebih kurang lah.  Dan parut parut yg tinggal bukan senang nak hilang. Yg keluar kat muka pulak sume hat besau besau datuk nenek tu. Tu yg sampai sekarang ada lagi bekas kekal yg takkan hilang.



Giteww. Sejarah dan terciptanya. Hehe. Terima kasih sudi baca. 😍
Share this PostPin ThisEmail This


0 comments:

Post a Comment